LeftField blogi

Rapidos Partnersin pelillinen simulaatio haastaa perinteisen koulutuksen

[fa icon="calendar"] 10.3.2017 12:34:08 / Petteri Hakala

Petteri Hakala

”Pelillisyyden nousu oppimisessa ja muutostarpeiden nopeus olivat keskeisiä ärsykkeitä, jotka johtivat Rapidoksen perustamiseen”, sanoo idean isä Petteri Laine. Poikkeuksellinen tapa valmentaa nostaa valokeilaan osallistujat, ei valmentajaa. Simulaatio osallistaa myös johtajat, jotka pääsevät aitiopaikalta havainnoimaan usein näkymättömiin jäävää kommunikaatiota.

Valmet ja Aller / Dingle simuloivat asiakasprosessejaan Rapidos Partnersin avulla

Rapidos Partnersin mukaan pelillistäen simuloimalla voidaan testata yritysten prosessien toimivuutta, omaksumista ja muutoksen jalkauttamista. Mm. Valmet on uskonut simulaatioon jo pitkään. ”Meillä myyntisyklit ovat pitkiä ja monimutkaisia. Lisäksi prosessiin liittyy monia tahoja, useista maista ja kulttuureista. Olemme todenneet simulaation loistavaksi tavaksi perehdyttää henkilöstöämme globaalisti”, kertoo Mikko Tani, EVP Valmet.

”Asiakassimulaatio antoi selkeän kokonaiskuvan yhteisen tekemisen kehityskohteista. Olemme onnistuneet kotiuttamaan isoja, kokonaisvaltaisia asiakkuuksia simulaation jälkeen ja myös myyntimme on kasvanut vuoden takaiseen merkittävästi. Saimme yhteistyölle asetetut tavoitteet kotiutettua nopeasti.” johtaja Hannaleena Koskinen Aller Mediasta sanoo.

Asiakassimulaatio osaksi henkilöstön kehittämistä

Rapidos_partners.png

Pelillinen simulaatio on osoittanut toimivuutensa moninaisissa tilanteissa, joissa prosessin toimivuutta, henkilökunnan taitoja ja yhteistyökykyä niin sisäisesti kuin asiakkaan suuntaan halutaan kehittää. ”Tavoitteenamme on luoda simulaatiosta konsepti, joka voidaan kansainvälistää”, toteavat Rapidos Partners Oy:n perustajat.


Rapidos Partners Oy:n perustajat Petteri Hakala, Antti Eränne ja Petteri Laine tarjoavat pelillisiä ja räätälöityjä simulaatiota myynnin, palveluiden/prosessien kehityksen ja projektijohtamisen saralla. Ne perustuvat todentuntuisten asiakastilanteiden ja asiakkaan oman prosessin simulointiin, vuorovaikutukseen ja palautteeseen suorituksen jälkeen.

Lisätietoja:

Petteri Laine, p. 050 322 9107, petteri.laine@rapidospartners.com

Antti Eränne,  p. 040 724 2524, antti.eranne@rapidospartners.com

Petteri Hakala,  p. 0400 772 723, petteri.hakala@rapidospartners.com

www.rapidospartners.com 

Aiheet: Myynnin johtaminen, myynnin strategia

Anna kommenttisi!