Kevään tekoälymatka myynnin ja markkinoinnin tueksi
Kevään aikana olen saanut mahdollisuuden tutustua yli 30 organisaation toimintaan ja tuoda tekoälyn ilosanomaa myynnin ja markkinoinnin tueksi. Tämä matka on ollut täynnä oppimista, kohtaamisia ja innostavia hetkiä. Olemme kehittäneet ratkaisun, joka tarjoaa myyntijohdolle merkittävän harppauksen tehokkuudessa, ennustamisessa ja päätöksenteossa. Olen tavannut pk-yrityksiä ja pörssiyrityksiä ja nyt tuo product/market fit alkaa löytyä: nyt fokus yrityksissä, joissa on joko kymmeniä myyjiä tai tuhansia asiakkaita - silloin tästä ratkaisusta on uskomattoman paljon laskettavissa olevaa hyötyä! Huom kuvakaappaus demosta: Myyntijohtajan tukiälyavustaja. (Pääkuva dall-e)
Vaikka tekoäly tarjoaa monia mahdollisuuksia, matkan varrella on tullut vastaan myös useita huolia:
Huolista huolimatta tekoälyn tuomat hyödyt ovat merkittäviä:
Ratkaisumme on aidosti integroitu asiakkaan liiketoimintaan ja myynnin arkeen. Vaikka hyödyt ovat ilmeiset, pelot ja huolet ovat ymmärrettäviä tässä markkinan vaiheessa. Olen saanut myytyä ratkaisun yrityksille, jotka tuntevat minut ennestään, mutta uusien organisaatioiden kanssa työskentely on vaatinut itseni likoon laittamista. Huomioitavaa on, että tekoälyhän ei itsessään tee mitään, mutta Myyntijohdon tukiäly hyödyntää asiakkaan omaa CRM ja ostodataa sekä muita mielenkiintoisia ominaisuuksia joista saadaan jalostettua tehokas apuväline myynnille.
Innolla odotan syksyä, vaikka eteneminen tuntuukin hitaalta. On ollut upeaa nähdä edistystä ja asiakkaiden saamat hyödyt. Muistakaa, että oli ajat huonot tai hyvät, markkinaa on aina jaossa. Onko parempi lähteä liikkeelle nyt vai vasta, kun markkina oikeasti vetää? Totta kai joka yrityksellä on oma pelikirjansa, miten myyntiä ja markkinointia eteenpäin vie - eikä ratkaisumme ole one size - fit all, ainakaan vielä.
Yhteenvetona, tekoäly voi säästää B2B-myyjiltä noin 11 tuntia viikossa automatisoimalla rutiinitehtäviä ja tarjoamalla arvokkaita näkemyksiä. Tämä parantaa tuottavuutta, mikä mahdollistaa myyntitiimien keskittymisen strategisiin toimiin, jotka edistävät myyntiä. Esimerkiksi tekoäly voi hoitaa tietojen syöttämisen, muistiinpanojen tekemisen ja aikataulutuksen, mikä vapauttaa aikaa myyjille asiakasvuorovaikutukseen ja kauppojen nopeampaan päättämiseen (HubSpot Blog). Lisäksi tekoälytyökalut tarjoavat ennustavaa analytiikkaa ja reaaliaikaisia näkemyksiä, mikä edelleen optimoi myyntiprosesseja ja lisää tehokkuutta (McKinsey & Company). Nämä ajan säästöt ja tehokkuuden parannukset tekevät tekoälystä voimakkaan työkalun B2B-myynnissä.
Tekoälyn integroiminen liiketoimintaan ei ole vain tekninen muutos, vaan myös kulttuurinen ja organisatorinen. On aika ottaa ensimmäinen askel kohti tulevaisuutta.
Haluaisitko kuulla lisää? Lähetä meiliä viestillä Tukiälydemo niin saat vastaviestinä videon jossa demonstroidaan tukiälyämme lisää.
Aloitetaanko yhdessä työ myyntikentän tehostamiseksi, asiakas- ja myyjäkokemuksen parantamiseksi tekoälyn avulla?
#Tekoäly #Myynti #Markkinointi #Teknologia #Liiketoiminta #Innovaatiot #Asiakaskokemus #Tuottavuus #Kilpailuetu #tukiäly #AI #Myynninjohtaminen #myynninmalli