Jopa 80 prosenttia tutkimukseemme vastanneista yrityksistä on reagoinut koronaviruspandemian aiheuttamaan poikkeukselliseen toimintaympäristöön mukauttamalla myynnin mallejaan. Valtaosalla yrityksistä loppuvuoden 2020 myynti yltää vähintään samalle tai paremmalle tasolle kuin vastaavaan aikaan edeltävänä vuonna, mutta toisaalta kaksi viidestä kokee tilanteen heikentyneen.
Myyntipulssi-kysely: 80 % yrityksistä sopeuttanut myynnin mallejaan
[fa icon="calendar'] 22 tammikuuta, 2021 / Ville Punsar
LEFTFIELD HENKILÖSTÖPALVELUALAN RATKAISUJA TARJOAVAN GO ON HELSINGIN OMISTAJAKSI
[fa icon="calendar'] 16 helmikuuta, 2018 / Petteri Hakala kategoriat Intohimona myynti, b2b-yritysten kasvu
Tavoitteena toimialaa nopeampi kasvu pääkaupunkiseudulla.
Kuukaudessa 1/3 uuden tarjooman tavoitteista myyty!
[fa icon="calendar'] 15 maaliskuuta, 2017 / Petteri Hakala kategoriat Intohimona myynti, Myynnin johtaminen, myynnin strategia, b2b-yritysten kasvu, myyntiprosessi
Pitkä kokemus ja oikea hetki muuttaa myyntitapaa
Terve Medialla on yli 20 vuoden kokemus hyvinvointi- ja terveysmedioiden tuottamisesta suomalaiselle terveydenhuollolle ja kuluttajille. Terve Media tarjoaa tehokkaita ja vaikuttavia markkinointiviestinnän ratkaisuja terveydenhuollon ammattilaisille. Medioiden kautta tavoittaa lääkärit ja hammaslääkärit.
Yllä: Kuvassa vasemmalta Key Account Manager Minna Haipus, Petteri Hakala/LeftField, Key Account Manager Pia Lindroos, toimitusjohtaja Lasse Hyyti ja kaupallinen johtaja Sami Oittinen.
Rapidos Partnersin pelillinen simulaatio haastaa perinteisen koulutuksen
[fa icon="calendar'] 10 maaliskuuta, 2017 / Petteri Hakala kategoriat Myynnin johtaminen, myynnin strategia
”Pelillisyyden nousu oppimisessa ja muutostarpeiden nopeus olivat keskeisiä ärsykkeitä, jotka johtivat Rapidoksen perustamiseen”, sanoo idean isä Petteri Laine. Poikkeuksellinen tapa valmentaa nostaa valokeilaan osallistujat, ei valmentajaa. Simulaatio osallistaa myös johtajat, jotka pääsevät aitiopaikalta havainnoimaan usein näkymättömiin jäävää kommunikaatiota.
Myynnin johdolle! Nopeasti kasvavien b2b -yritysten 5 myynnin salaisuutta
[fa icon="calendar'] 21 syyskuuta, 2016 / Petteri Hakala kategoriat Myynnin johtaminen, b2b-yritysten kasvu
Mikä erottelee nopeasti kasvavien yritysten myyntiorganisaatiot jälkeen jäävistä kilpakumppaneistaan?
McKinseyn tuore tutkimus paljastaa viisi merkittävää eroavaisuutta:
Myynnin strategia käytäntöön mitattavasti. Tervetuloa nykypäivään.
[fa icon="calendar'] 10 kesäkuuta, 2016 / Petteri Hakala kategoriat Myynnin johtaminen, myynnin strategia
Yrityksen visiota ja strategiaa muodostaessa tärkeät roolit ovat hallituksella ja johtoryhmällä. Monien yritysten ongelma on, että visio ja strategia jäävät kaukaiseksi operatiiviselle johdolle.
Miksi näin käy?
Jos operatiivinen johto ei sitoudu uuteen strategiaan jää henkilöstö toteuttamaan vanhaa hyväksi todettua kaava. Kyse ei ole muutosvastarinnasta vaan siitä, että olemassa olevat prosessit edelleen tuottavat tulosta. Miksi muuttaa jos prosessi ei ole rikki?
Miksi muutos ei lähde käyntiin?
Retrospektiivi menneeseen viiteen vuoteen
[fa icon="calendar'] 23 toukokuuta, 2016 / Petteri Hakala kategoriat Fonecta, data-liiketoiminta
Kevättalvella 2015 mietin seuraavaa ura-askeltani
Lähtölaukaus tästä tuli itse asiassa head-hunting –prosessissa. Mietin, että mitä oikeasti haluan tehdä intohimolla. Suurimmat kicksit olen aina saanut asiakkaan ja henkilökunnan menestyksestä. Vaihtoehdot olivat siirtyminen toisen korporaation leiriin tai yrittäjäksi. Korporaatioissa olen työskennellyt joka vuosikymmenellä kun olen työtä tehnyt. Yrittäjäuraakin on takana 15 vuotta. Veri veti takaisin yrittäjyyteen.
“Oletko hullu kun lähdet hyväpalkkaisesta hommasta? Nyt on kyllä vaikeat ajat, ei kannattaisi tässä kohtaa lähteä yrittäjäksi.” Nämä olivat yleisimmät kommentit jotka kuulin kertoessani päätöksestäni. Suurin osa kommenttien antajista ei ole ollut yrittäjänä, joten elämää ei tietenkään kannata laskea tällaisten kommenttien varaan.