Asiakasarvon nosto

Mitä tarkoittaa myynnin ja markkinoinnin edellytysten rakentaminen kuntoon?

filler-2

Myynti- tai markkinointijohtajan pelinrakentaja?

 

Aina vaan ei ehdi. LeftField on toiminut lukuisissa asiakascaseissa myynti- tai markkinointijohdon pelinrakentajana ja muutoksen tekijänä.

Tämä tarkoittaa sitä, että johtaja voi keskittyä johtamiseen. Me rakennamme myynnin tai markkinoinnin perustat kuntoon taustalla. 

Tyypillisimmillään toiminta lähtee liikkeelle projektista. Kyseessä voi olla markkinointiviestinnällinen projekti jossa työstetään yhdessä myynnin ja markkinoinnin kanssa tuotteistuksen, asiakaslupauksen (törkeä lupaus!) tai liidigeneroinnin ympärillä. 

Olemme tehneet lukuisia myynnin ja markkinoinnin sekä analytiikan analyysejä, maturiteettimalleja, ostopolkuanalyysejä.

Tänä päivänä yhä enemmän data- ja analytiikka sekä tekoäly ovat johdon työpöydällä. Itse asiassa tukiäly on aivan uusi pelinrakentaja myyntiorganisaatiolle ja se tulee mullistamaan tavan johtaa ja tehdä töitä myynti- ja markkinointi-organisaatioissa jo lähitulevaisuudessa.

Menestyksekkäimmät asiakascaset ovat aina perustuneet dataan, analytiikkaan ja tänä päivänä tekoälyyn. 

Lue lisää asiakasanalytiikasta ja tekoälystä

Missä sinä tarvitset apua: asiakas arvon nosto, myynnin prosessi kuntoon vai talenttien kehitys?

STOP - THINK - ACT! Se on ollut toiminnan ohjenuora LeftFieldillä aina alusta asti. Ensin STOP eli analysoidaan tilanne - organisaation sisäinen ja asiakkaat sekä ympäröivä kilpailukenttä. Sitten työkokoustetaan mihin suuntaan liikutaan ja mitä kannattaa tehdä. Ja vaikka ajattelu tehdään yhdessä jää toimeenpano useimmiten sinulle. LeftField käärii hihat ja kirjaa kaiken ylös, tekee systematiikkaa ja struktuuria. Tuo kokemusta vastaavanlaisista projekteista.

Valmentaako LeftField myyjiä?

LeftFieldin ydin ei ole valmentamisessa, vaan haluamme toimia kokonaisvaltaisena kasvun konsulttina jotta kasvuhankkeesi menevät maaliin.

Useassa projektissa on myös tavoitteellinen duo: lisää kasvua tai kannattavuutta ja samalla tulos pitää tehdä pienemmillä kuluilla. Nämä tavoitteet  eivät lyö toisiaan korville jos tehdään hyvä analyysi ja suunnitelma etenemisestä!

Moniin projekteihin kuitenkin liittyy myös valmennuksellinen osuus. Ratkaisumyynnissä hyödynnämme SPIN-metodologiaa jota olemme soveltaneet käytäntöön kymmenissä myyntiorganisaatioissa. 

Unohtamatta moderneja mausteita, kuten social sellingiä. Enemmän projektimme kuitenkin fokusoituvat myynnin johtamiseen kuin itse myyjän työhön. 

Askarruttaako onko yrityksessäsi oikea myynnin malli?
filler-2