LeftField blogi

Kuukaudessa 1/3 uuden tarjooman tavoitteista myyty!

[fa icon="calendar"] 15.3.2017 13:29:00 / Petteri Hakala

Petteri Hakala

Pitkä kokemus ja oikea hetki muuttaa myyntitapaa

Terve Medialla on yli 20 vuoden kokemus hyvinvointi- ja terveysmedioiden tuottamisesta suomalaiselle terveydenhuollolle ja kuluttajille. Terve Media tarjoaa tehokkaita ja vaikuttavia markkinointiviestinnän ratkaisuja terveydenhuollon ammattilaisille. Medioiden kautta tavoittaa lääkärit ja hammaslääkärit.

 

Terve_Media_Leftfield_myyntiprosessi.jpg

 

Yllä: Kuvassa vasemmalta Key Account Manager Minna Haipus, Petteri Hakala/LeftField, Key Account Manager Pia Lindroos, toimitusjohtaja Lasse Hyyti ja kaupallinen johtaja Sami Oittinen.

 

Merkittävä tuotteistuksen muutos vuodenvaihteessa

”Terve Median tuotteistus muuttui isosti vuoden vaihteessa 2016-17. Tätä ennakoiden oli nähtävissä, että myyntitapaa ja dialogin tasoa asiakkaissa on muutettava. Myynnin ja koko organisaation täytyi laajentua tuotemyynnistä ratkaisumyyntiin” kertoo TerveMedian toimitusjohtaja Lasse Hyyti muutoksen taustoista ja tarpeista.

 

LeftFieldin ja TerveMedian projektin tavoitteena oli luoda

1) uudistettu myynnin toimintatapa

2) kasvattaa myyjien osaamista ja ymmärrystä

3) päästä viemään dialogi läpi eri päättäjätason kanssa kun muulla olemassa olevalla tarjoamalla.

 

Yksinkertaistettuna: luoda siis sellainen prosessi jossa myyjät ovat kykeneviä luottavaisin mielin myymään uutta tarjoamaa niin, että myyjillä myös luotto siihen että taustaorganisaatio pystyy lupaukset lunastamaan.

 

”Selkeä haaste oli saada koko organisaatio soittamaan muutostilanteessa ”samaa biisiä”. Oulun asiantuntijat ja sisällöntuottajat - yhtiön lupausten lunastuspuoli tietää mitä Helsinki myy” kärjistää Lasse Hyyti

 

8 viikon prosessi muutti myynnin toimintamallia tuotemyynnistä ratkaisumyyntiin

LeftField fasilitoi 8 viikon ajan yhteistyössä myynnin kanssa Myynnin toimintamallin muutos –prosessin. Sisällöntuottajat myös sitoutettiin prosessiin osallistamalla heidät suunnittelutyöhön. Prosessin sisälle luotiin konkreettisia steppejä, työkaluja ja työpohjia.

Koko prosessista Terve Media taittoi vielä uuteen toimintamalliin liittyvän manuaalin.

 

TerveMedia-myynnin-toimintamalli.png

 

Kuukausi viimeisestä workshopista - 1/3 seuraavan puolen vuoden myyntitavoitteista myyty

”Kuukauden sisällä viimeisestä workshopista meillä oli kasassa 1/3 seuraavan puolen vuoden myyntitavoitteista – ja saatu latu auki uuteen tarjoomaan”, kaupallinen johtaja Sami Oittinen kertoo tyytyväisenä LeftFieldin ja Terve Median yhteistyön onnistumisesta.

 

TerveMedian omistaa terveydenhuollon monialakonserni Cor Group ja A-lehdet.


 

Miten myynnin toimintamalli oikein tehtiin?

Lue lisää menestystarinasta. Saat vinkkejä joita voit hyödyntää myynnin johtamisessa!

  Tutustu keissin yksityiskohtiin!

 

 

Aiheet: Intohimona myynti, Myynnin johtaminen, myynnin strategia, b2b-yritysten kasvu, myyntiprosessi

Anna kommenttisi!